Na blogu společnosti Google se objevil nový článek, který je předzvěstí zpřísnění pravidel pro zalistování aplikací. Týká se metadat, tedy informací, ale i grafiky, které vývojáři posílají na Google Play spolu s aplikací samotnou.

Aktuálně je Google Play plný aplikací, jejichž prezentace by se dala označit za vizuální spam. Název aplikace je spíše popiskem, ikonky jsou orazítkovány různými nápisy a namísto obrázků přímo z apky jsou používány bannery.

V druhé polovině roku Google zavede striktní pravidla o tom, jak by měla prezentace aplikace vypadat. Délka názvu aplikace se například omezí na 30 znaků a zároveň nebude možné používat slova, která apku nějak chválí nebo přímo vyzývají uživatele ke stažení („Crane – stáhněte si nejlepší cestovní plánovač.“) Zákaz mají nově také emotikony a jiné speciální znaky v názvu apky. Totéž platí i pro jméno vývojáře.

Ikonky nově nesmí obsahovat nápisy, které informují o slevách, aktualizacích nebo oceněních. Zakázány jsou rovněž obrázky trofejí apod. použité v tomto kontextu. Pokud aplikace tato nová pravidla nedodrží, Google ji prostě nepustí do Obchodu Play.

Mírnější postih čeká vývojáře, kteří dodají nevyhovující krátký popis, obrázky nebo video. Pokud z dodaných materiálů nebude jasné, co aplikace dělá a jak vypadá, Google ji sice pustí do Obchodu Play, ovšem vyloučí ji z jakýchkoliv doporučení a propagačních akcí.